Dzisiejszym wpisem rozpoczynam kategorię gier. Długo się wahałam, ponieważ nie jestem znawczynią grającą od kołyski. Mam z grami do czynienia od kilku lat i tylko okazjonalnie, pomyślałam jednak, że może będzie to interesujące dla kogoś, kto podobnie jak ja kiedyś, chciałby porobić coś ciekawego, a kompletnie nie miał rozeznania w grach. Udało nam się (z TŻ) trafić na kilka fajnych gier, dzięki którym można miło spędzić czas z przyjaciółmi i rodziną, rozerwać się, a przy okazji poćwiczyć nieco umysł. Dziś odsłona pierwsza – Munchkin, wersja polska, gra karciana stworzona przez Steve’a Jacksona i ilustrowana przez John’a Kovalica, przeznaczona dla 3-6 osób.
![Munchkin - prezentacja Munchkin - prezentacja](http://blog.jutowyworek.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_3925.jpg?x73305)
Gramy w trzy osoby. Będziemy używać wersji rozszerzonej gry oraz Wróżkowym pyłkiem, a także dodatkiem Lochy – Lochy dotarły do nas niedawno (dzięki Olu 🙂 ). Była to pierwsza nasza rozgrywka z jego udziałem. A do zachowania dobrej kondycji przydadzą się zakąski :).
![Przy dużym wysiłku niezbędne są zapasy energii Przy dużym wysiłku niezbędne są zapasy energii](http://blog.jutowyworek.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_3918.jpg?x73305)
Zazwyczaj dobrze jest, jeśli ktoś pilnuje zasad gry, u nas zazwyczaj to TŻ, tym razem ma jednak pomocnika, który obserwuje nas z wyżyn drapaka :).
![Nad wszystkim czuwa sędzia Nad wszystkim czuwa sędzia](http://blog.jutowyworek.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_3929.jpg?x73305)
Mamy do dyspozycji karty Drzwi, które służą do penetrowania podziemi, gdzie napotykamy na potwory, klątwy i inne ciekawe rzeczy, oraz karty Skarbów, które otrzymujemy po pokonaniu potwora. Potworów w ciemnościach nie brak, każdy ma określony poziom, oznaczający jego siłę i aby z nim wygrać, trzeba mu przeciwstawić większą siłę w bonusach i własnych poziomach. Walka z potworem otwiera możliwości zawierania i zrywania sojuszy, podkładania komuś świń (lub nie), współpracy lub przeszkadzania. W zależności od tego z kim gramy, jak bardzo wszyscy uczestnicy rozgrywki są wciągnięci w grę, można dozować ilość „nieczystych zagrań” lub też iść na całość. Wróżkowy pyłek nieco łagodzi grę premiując pomaganie innym graczom.
Lochy wprowadzają do rozgrywki urozmaicenie w postaci właściwości miejsc. Jeśli graliście w wersję podstawową, to z Lochami jest to zupełnie inna gra.
![Początek rozgrywki Początek rozgrywki](http://blog.jutowyworek.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_3932.jpg?x73305)
Gra nawiązuje do klimatu fantasy. W czasie gry możemy zmieniać Rasy – możemy stać sie Elfem, Niziołkiem, Krasnoludem i Człowiekiem, oraz Klasy – możemy być Wojownikiem, Kapłanem, Złodziejem i Czarodziejem. Możliwe są różne kombinacje Ras i Klas, można również mieć dwie, o ile trafi do nas karta Super Munchkina lub Mieszańca. Każda z Ras i Klas ma określone właściwości i umiejętności.
Rozgrywka polega na ciągnięciu kart ze stosów w odpowiedniej kolejności, zagrywaniu ich, stosowaniu się do poleceń na nich umieszczonych. W odpowiednim momencie należy użyć kart z ręki. Wygrywa zawodnik, który pierwszy osiągnie 10 poziom (w naszym wypadku do oznaczania poziomów używamy counterków widocznych na zdjęciach).
![Rozgrywka Rozgrywka](http://blog.jutowyworek.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_3933.jpg?x73305)
Koniec rozgrywki zostawia nas zmęczonych, rozemocjonowanych, ale zadowolonych. Teraz przydaje się przerwa albo coś spokojniejszego :).
![Finisz Finisz](http://blog.jutowyworek.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_3935.jpg?x73305)